SETI

Los ordenadores de los institutos se encienden a primera hora de la mañana y ya no se apagan, como muy pronto, hasta última (si es que no quedan funcionando hasta el día siguiente). Entre una cosa y otra ahí los tienes, gastando electricidad y recursos. Es un “exceso de capacidad instalada” (como dirían los economistas).

El proyecto SETI permite emplear esa dotación infrautilizada para encontrar (por iniciativa de la NASA, entre otras instituciones) vida inteligente extratereste mediante un proceso de computación distribuida.

SETI analiza las señales recibidas utilizando con tu consentimiento tu ordenador sólo cuando no lo estés utilizando: descarga un paquete de información en tu PC (normalmente procedente del radiotelescopio de Arecibo) y lo analiza siguiendo ciertos parámetros prefijados, enviando los resultados al propio SETI. La red SETI, probablemente, es hoy en día el ordenador más grande del planeta.

Sería hermoso que algún ordenador de un centro educativo descifrara el esperado mensaje del espacio profundo (SETI promete una mención personal especial): la débil señal de inteligencia, tal vez la secuencia de números primos imaginada por Carl Sagan, el mensaje no-natural procendente de las estrellas.

Aunque bien visto, tal vez lo peor de contactar con vida inteligente extraterrestre pueda ser que ellos no piensen lo mismo de nosotros.

Y todo eso se me ha ocurrido hoy a mí solito leyendo el periódico :

La Consejería de Educación ha vuelto a reabrir el frente de Educación para la Ciudadanía y ha hecho efectiva su amenaza verbal de trasladar al profesorado que se niegue a dar esta materia de nuevo cuño en inglés. La inspección educativa remitió el viernes un fax al instituto público Ballester Gozalvo conminando a la dirección a “dar el nombre” del titular de Filosofía -con destino definitivo en el centro- que no acepta impartir Ciudadanía en inglés, con el fin de trasladarlo para que su plaza sea ocupada por otro “itinerante”.

Encontrado en El País (2/7/2009),
(evidentemente, las negritas son mías).

¿Hay alguien que entienda algo en esa noticia?

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4 comentarios

  1. Iznogud el infame said,

    3 julio 2009 a 2:46 pm

    Pois a ver que ten que dicir a isto o teu colega, etiene de la bodeguilla. Por que a verdade a min estame a parecer que isto entra claramente dentro dunha estratexia adoptada polo PP que, vistos os resultados das europeas e das últimas enquisas, estalle a dar un xogo qui nin diola. A saber; a cousa consiste en dictar medidas absurdas, humillantes, ou mesmo ilegais para que o personal, con toda a santa razón se lles rebote e lles monte o pollo correspondente (folgas, denuncias, sentenzas, ou o que sexa)O resultado será que a súa xente, e unha enorme cantidade de parvos que non saben nin de quen son, pechen filas en torno ós seus pobres e acosados líderes.
    Pero a min non se me ocorre outra que dar caña.

  2. iesonoies said,

    4 julio 2009 a 1:22 am

    Estimado Visir Iznogud:
    O ilustre Étienne de la Boétie nada ten que ver con Camps ou a súa delirente concepción do ensino dunha asignatura como “Educación para a Cidadanía” (por outra banda, unha materia mais que discutible). Penso que perdes a perspectiva do asunto. Preguntémonos se facer do ensino un asunto “político” (no peor sentido da palabra) é lexítimo. Faga quen o faga, o teu partido, ou o meu partido. ¿A quén servimos? A os alumnos: non a unha clase política que tras mais de trinta anos de democracia ainda non chegou a un consenso en materia educativa. E recorda: esa clase política incapaz sae dos votos de todos e cada un dos galegos e españois: tí e mias eu, por exemplo. Son unha fotocopia de nós mesmos. De la Boétie diría que “quen manda manda, porque quen obedece obedece”.

    Un saúdo.

    • Iznogud el infame said,

      6 julio 2009 a 12:17 am

      Interésame moito o debate sobre se debe existir unha asignatura sobre cidadanía ou non. Espero que aportes algo máis que o manido argumento de que non é máis que un instrumento do poder para alienar e/ou adestrar ós nenos. En realidade ó poder sóbranlle instrumentos e non precisa un máis. Sen embargo, eu creo que o estado democrático debe dotarse de medidas protectoras, sendo unha delas a de formar ós cidadáns como tales, informándoos dos seus deberes e dereitos e explicando a diferencia entre ser cidadán e ser súbdito, por exemplo.
      E non sigo que teño sono.
      Mañan terei que despachar co califa.

      • iesonoies said,

        6 julio 2009 a 2:10 pm

        Educación para a Cidadanía é unha asignatura acerca da cal non existe consenso político. A cuestión de por qué non existe ese consenso necesitaría unha análise mais extensa do que permite este comentario. Prometo facer un día unha entradiña coa miña visión do asunto. O que nos podería interesar agora é determinar se o debate político que non se tivo en sede parlamentaria, nos foros de opinión política ou na rúa, débese ou non prolongar ata o interior dunha aula. Eu penso que non: non pode ser que escoite aos meus alumnos de 2º da ESO o mesmo argumentario que dan na COPE ou na Cadena SER. É obvio que veñen coa lección aprendida da casa. E non pode ser que as actitudes dos docentes describan un abanico que vai dende o entusiasmo ata a simple sabotaxe. ¿Ocurre iso coas demáis materias, como Matemáticas ou Inglés? Tal vez agora ocurra coa de Galego (témome o peor). Non me parece normal é que teñamos que dar conta da función dunha asignatura diante dos alumnos: a súa lexitimidade académica presuponse, como o valor nos reclutas.

        Sobre se debe existir esa asignatura ou non, parece evidente que sí, e de feito é unha recomendación da UE.


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